2015. június 21., vasárnap

#37 Kritika- Dominique Know: Egy Senki Naplója

Hellow Piskóták!
Csókoltatok mindenkit, igen, újra itt vagyok, csak design-t nem csinálok, mivel az veszi el a legtöbb időt. Mostantól minden kritika elé berakok egy zenét, amire éppen írtam azt. Szóval vágjunk is bele!
music


Design
Fejléc: Pár összemosott kép, rajta egy effekt, karakter és szöveg. Kicsit több dolgot tudnék elképzelni a háttérben, ilyen elmosás nélkül. Üres az egész. A karakter túlságosan kiválik az egészből, nekem rettentően éles. A felirattal is van pár bajom, mind helyesírásilag, mind kinézetileg. Utóbbival kezdeném. Szép ez a domborítás, de felesleges, a külső ragyogás úgyszintén és a betűtípus sem tetszik, az ,,Egy"-et és a ,,Naplójá"-t egyszerű (Arial, Calibri, stb.), míg a ,,Senki"-t kissé vastagabb és cirádásabb (Old English Text, például) külsővel áldottam volna meg.  Szerintem rendelj/készíts egy új fejlécet. És akkor jöhet a helyesírási hiba. A címek kezdőbetűje egyedül nagybetű, azaz helyesen: Egy senki naplója, de ha ki akarod hangsúlyozni, hogy senki, akkor azt írhatod nagybetűvel. (Egy Senki naplója) Még hiányolom továbbá a vörös színt, ami elég sűrűn előfordul a design-ban.
10/4
Design: A fejléc széleit le lehetett volna radírozni, hogy jobban beleolvadjon a háttérbe  Na már most! A fehér rettentően elüt a fejléctől és a háttértől, így valami világosabb szürkére cserélném. A háttér egyszínű feketében jobban mutatna, az annyi szent, mert így valahogy olyan túlságosan furcsa (igen, azt hiszem ez a legjobb szó) az egész, nekem nem jön át. A világosabb színű linkeket ugyanolyan vörösre venném, mint a többit. 
A modulok címe túlságosan pici, én nagyobbra venném és a betűtípus sem tetszik. Én a helyedben a Kategóriafelhőt (igen, egybe kell írni) kivenném oldalról, mert a menü lényegében ugyanezt megmutatja, csak kisebb ismertetővel. A Honnan jöttél? típusú dobozkát is kivenném, mert ezt világéletemben utáltam (szubjektív vélemény) és engem nagyon tud zavarni, meg a helyet is foglalja. A Népszerű bejegyzéseket is kivenném, vagy beraknám a Honnan jöttél? helyére, mert első pillantásra észre se vettem, hogy van, onnan lentről mindenképp vedd ki. 
10/6
Tartalom
Első benyomások: Itt most a menüt nézném meg első sorban, mivel ez nem történetes blog, így ezért kezdem ezzel. Az Előszó engem nemigen fogott meg. Kicsit elvarázsolt, de úgy különösebb benyomást nem tett rám és az első reakcióm ez volt: Még egy ember, aki filozófiailag készül becserkészni. De egészen elgondolkodtató. Mikor megnéztem a Kategóriafelhőt (elnézést, mostantól mindig így írom) akkor már kicsit kezdtem kapiskálni miről lehet szó, Az író tükörképe pedig megadta a válaszok egy részét. 
10/8
Részletezés: Itt igazából a kategóriákat fogom kielemezni, így lássunk is hozzá! 
Elmélkedő: Filozófiai részre érkeztünk, nézzük csak mit tartogat számunkra a Kutya egy világ ez című cikked. Érdekes szemlélet és van benne némi igazság, nekem is van kutyám. Tényleg egyezünk pár dologban, így ez azt jelenti, hogy van igazságalapja annak, amit írsz, legalábbis, így személyes tapasztalat alapján. 
Vers-sorok: A Tudat alatt (Rémálom) című költeményedet olvasva kicsit úgy éreztem magam, mintha a suliban ülnék az irodalomkönyvet bújva és örülnék, amiért a tankönyvírók ilyen érdekes, nem túl hétköznapi kissé groteszk verset raktak be nekünk. Tetszik, sőt mi több! Van benned tehetség, csak gratulálni tudok. 
Tört-én-elem: A hajótörött érméjét olvasva tényleg beindultak az agytekervényeim, tényleg elgondolkodtatóak a soraid, igazából itt szeretném megemlíteni, hogy nem azt kaptam, amit a design ígért, és itt nyeri érvényét az, hogy én a helyedben lecserélném, nem rossz, de lecserélném, mert ilyen magasröptű és fenomenális szavakhoz nem ez a horrorisztikus kinézet illik. 
Képkockák: Eszméletlen szép képek és a hozzájuk csatolt pár sor megint kicsit elgondolkodtat. 
Dalszöveg-értelmező:  Tudom, egybe írtad, de külön kell, elvileg kötőjellel, így ha nem gond, én is külön írtam. Kedvenc témámhoz érkeztünk, a zenéhez. Magát a dalt a rap szócska után inkább nem hallgattam meg, de amúgy sem terveztem. Viszont amilyen gondolataid vannak róla az elég érdekes. 
Levelesláda: Ebbe is beleolvastam és az első válaszodnál megdöbbentem. Eddig egészen szimpatikusan fogalmaztál, de most ennyi káromkodás után lefagyott az agyam és konkrétan újraértékeltem magamban mindent. 
Így a végére azt tudom mondani, hogy a többitől a Levelesláda riasztott el, különben jó blog, de azért érdemes tiszta fejjel nekiülni olvasni. 
10/8

Íráskép
Fogalmazás: Ezzel szinte semmi kivetnivalóm nincs, a helyesírással viszont annál inkább. 
10/10
Helyesírás: Azt mondod fontos számodra a helyesírás, igaz? Akkor íme pár hiba:
klipp helyesen klip
dalszövegértelmező helyesen dalszöveg-értelmező
Kategória Felhő helyesen Kategóriafelhő
Egy Senki Naplója helyesen Egy senki (Senki) naplója
10/7

Összegzés:
60/43
Azt nem mondom, hogy továbbra is olvasni fogom,
de azért tetszett.







Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése