2015. május 1., péntek

#27 Kritika- Hannah Evans: Túl a boldogságon

Hellow Piskóták! 
Igen, ezt a kritikát már átnéztem, így teljes mértékben a javított verzió fog felkerülni. 

Design
Fejléc: Nézzük. 5 db felirat van rajta, de cím egy szál se… vagy az a zöld akarna az lenni? Borzasztóan sötét, bár az egész blogod ilyen, azért nekem kicsit túlságosan is nagy a mélysége a színeknek. A jobboldali felső fiúnak a feje teteje érdekesen van kivágva, túl hirtelen csap át ott a fekete fehéresebbe. Kissé zavaros is, nekem személy szerint nemigen tetszik.
Időközben rájöttem, hogy mégiscsak jól tippeltem az 5 felirat közül a zöld a cím. Éljen! Kissé nagyobbra venném, világosabbra, a színeket pedig picikét világosítanám, mert ez így kicsit égeti a retinámat.
10/7
Design: A modulsávval kezdenem, aztán a bejegyzések jönnek. Ugye a modulok. A The story… dobozkában a betűk eléggé aprók, alig látom őket ki kellet másolnom Wordbe és kinagyítani. A színe ráadásul eléggé beleolvad a háttérbe.
Az Információkban jó lenne feltüntetni a blog címét, besorolását és a szín abszolút nem illik a felette lévő dobozéhoz, túl világos, a menü úgyszintén.
A Szereplőktől való idézetet jó lenne belerakni egy menüpontba, mert így csak foglalja a helyet. A chatben a lila és a kék süti kifelé a szemem, azokat is jó lenne a blog színvilágához igazítani. A többi úgy nagyjából oké.
A bejegyzéseknél a cím az, amit nemes egyszerűséggel: nem látok. Oké, ha ráviszem az egeret fehér lesz, na de kérem! Mi van ha esetleg mégsem viszem rá? Összeszűkült szemmel nézze az olvasó a szöveget? Ugye, hogy nem! Különben még a betűméretet növelném egy pindurkát és annak is a színén kicsit javíthatnál.
10/6

Történet

Első benyomás, alapok: A fülszöveged azonnal felkeltette az érdeklődésemet. Igazából fogalmam sem volt, hogy mire számítsak, de valahogy mégis.. megragadott az a pár mondat.
A Prológus még jobban felcsigázott, bár voltak benne hibák, de erről majd később. Ezek után csoda lenne, ha nem mennék tovább az első fejezetre.
10/8
Tartalom: Te aztán nem kertelsz! Azonnal beledobod Hannah-t az új életébe és van még valami, amiért hatalmas pacsit kapsz: az új vezetékneve Evans, pont mint neked, így igazából ugyanaz a neved, mint a főszereplőé. Én a vezetéknevet szoktam megtartani, így mindig bele tudok fűzni magamból a történetbe, ezért is örülök annyira.
Itt is vannak elírások és helyesírási hibák, de mint mondtam: később.
Az összképet akkor rontottad el, mikor klisésen megismerkedett a fiúkkal.
 Oké, a második fejezet remek terep lehetett volna a javításra, csak logikai hibát véltem felfedezni az erkélyes jelenetnél. Ugye Hannah-nak külön szobája van, de akkor mi a fenét keresett ott Luke reggel? Két variáció van, de egyikre sem láttam, hogy utalást tettél volna.
1.Luke-nak szabad bejárása van a lányhoz.
2.Az erkélyük ugyanoda nyílik.
Na várj! A limuzinos dolog elejénél is csak lestem. Mr. Evans a sofőr. Most vagy nem figyeltem és Hannah régi neve Evans, vagy pedig az apja vezeti a kocsit. Kissé zavaros.  A fejezet vége felé újabb kérdésem támadt:
A lánynak mi is a feladata a fiúkkal?
De mindegy, megyek tovább a… mennék a 3. fejezetre, de a link a 4-re mutat a menüpontban. Most én vissza nem keresem, szerintem inkább javítsd a hibát.
10/7

Íráskép
Helyesírás: A párbeszédeknél felfedeztem a leggyakoribb hibát és a saját történetemből fogok neked példát hozni.
,,Még nem. –döftem bele a tekintetemet.
Helyesen pont nélkül:
,,Még nem –döftem bele a tekintetemet.
Az elgépelés, helyesírási és logikai hiba sem szenved hiányt a történetedben, utóbbit a Tartalomban már kifejtettem.
A párbeszédeknél megint csak egy újabb csacsiságot találtam, erre viszont ma délelőtt jöttem rá, hogy mégsem így van, ezért te leszel az első akinek ezt elmondom. Az írói megjegyzés párbeszéd közben nevezetű dologban véltem felfedezni ezt. Az idézet nem tőled van.

,,Biztos vagy benne? –kérdeztem Anne-től. –Mert én nem teljesen.
Helyesen:
,,Biztos vagy benne? –kérdeztem Anne-től –Mert én nem teljesen.
10/6
Fogalmazás: Ide sorolnám a logikai hibáidat, amik nélkül egész szépen fogalmazol, szerintem megérte belevágnod az írásba, mivel ha sikerül kiküszöbölni a bakikat, akkor az ember már úgy vághat bele a történetedbe, mint egy valódi regénybe, ami azonnal a kedvencévé válik.
10/7

Összesen:
60/41

Őszintén szólva a Fogalmazásnál leírt dolgokat ide be tudnám másolni, de nem fogom, mert minek kétszer leírni. A desginon is még ha javítasz, akkor talán néha rákukkantok a blogodra. 



2 megjegyzés:

  1. Először is, köszönön a kritikát!
    Nos igen, az első bejegyzések valóban furák lettek -, de a többi részben a felsorolt hibákat már nem ejtettem.
    A tanácsaitokat igYekszem felhasználni.
    Mégegyszer köszönöm, hogy időt szántatok rám.

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Drága Hannah!
      A többes számot nem értem, mivel egyedül írtam.
      Ezen kívül pedig már látom, hogy tényleg nem ejtettél hibákat. Szép történeted van!
      Lil

      Törlés