2015. február 21., szombat

#4 Kritika- Vivienn J.: The secrets of the forest

Sziasztok Piskóták!
Már megint egy névtelen vitéz, aki a kritikakérésnél nem mondta kitől kéri. Közös megegyezés alapján, mivel én kevésbé irtózok a horrortól, (amire Vivienn előre figyelmeztetett az Impresszumban) elvállaltam.


 Fejléc:
Mivel a designet Leah csinálta, gondolom a fejlécet is, de ha nem akkor elnézést.
A rohanó lányt mintha egy doboz szakítaná el a fejléctől, hála annak a két vonalnak. Nem tudom van e rajta topáz, de a középső karakter, olyan műnek tűnik, vagy nem is tudom hogy mondjam. Mintha az arca festve lenne, meg a haja, de amúgy a teste meg nem, egyszóval fura, és ha tett/tettél rá topázt, az erősséget lejjebb lehetett volna venni. De csak pindurit. A designhez bár passzol, picit sötétebb árnyalattal jobban nézne ki, így túl világos és kicsit elüt a háttértől.

10/8

Design:
Leah kitett magáért, ha nem nézném az előbb írt ,,színügyi problémát",jobbat el sem tudnék képzelni. A modulok sorrendje tökély, a bejegyzés is, több mondanivalóm nincs.

10/9.5

Történet:
Téma:
Tetszetős, nem sablon, bár ez a műfaj kissé távol áll tőlem, szerintem szépen kidolgoztad. Elnézést kérek, de a halott lányos mesénél inkább abbahagytam, mert kicsit hányingerem lett a horrorisztikus eseménytől. Aztán nem bírtam megállni és folytattam. Elena és én szinte mindenben hasonlítunk, erre rájöttem, ezért könnyen tudok vele azonosulni. A címről csak annyit, hogy nekem kissé hosszú, meg mintha már láttam volna más ilyen című oldalt is. Ettől függetlenül találó!

Részletezés:
Az első évadban sok szóismétlést találtam, néhol kissé zavaros. de hál' égnek csak az első két fejezet. Ügyesen sejteted, hogy Elena lenne a Kiválasztott, az álmában érzett nyugtalansággal némiképp előre vetíted ezt. A holttestről való bizonyítékok elrejtésének körülményeit is remekül, részletesen írod le. Szinte mindenhez tartozik legenda, amiket szerintem hasznos lenne leírni egy külön menüpontba. Hidd el, ezzel remekül az olvasó elé tárhatod a világod rejtelmeit.
A Damien-es szálat remekül fűzted bele a kissé ,,sötét" történetbe, de szerintem az első találkozás nagyon hamar véget ért.
Látomások. Az elsőt olyan fenomenálisan írtad le, hogy csak lestem ki a fejemből. Eszméletlenül szépen dolgoztad ki a jelenetet, Elena rajzolós ötlete pedig maga a tökély!
A második előtti átvezetés az öt erdőbe induló alakkal a lehető legjobb mozzanat.
Mindkét évadról kértél, de időhiány miatt, sajnos nem valósulhat meg, de na aggódj!
Írónak születtél, ezért privát módon bár, de feliratkoztam.
Helyesírásról röviden csak ennyi:
-Ez itt a te szobád. - mondta anya.
Ilyenkor sosincs pont a mondat mögött, valahogy így:
-Ez itt a te szobád -mondta anya.
Kivétel: !, ?, ezeket nem szabad elhagyni a ponttal ellentétben. 

Szereplők:
Elena, mint már mondtam tiszta én, így nincs vele semmi bajom, szerintem szerethető karakter, a képe sem sablon, Damienével ellentétben. Ezt a képet kismilliószor láttam már, de nem olyan nagy gond. Remekül dolgoztad ki a jellemeket, a kis idézetek pedig találóak.

Röviden:
Imádom, ne hagyd abba, remélem hamar utolérem magamat a sztoridban, és a fent említett helyesírási hibádra ügyelj!

10/10

Összegezve:
A fejlécnél tett észrevételt, ne hagyd figyelmen kívül, a párbeszédes hibát se. Legyél büszke magadra, ha létezik kedvenc blog, akkor ez az.

30/ 27.5

2 megjegyzés:

  1. Kedves Liliána!:)
    Nagyon köszönöm a kritikát, örülök, hogy tetszett.:) A következőkben megpróbálok odafigyelni a helyesírási hibára, amire felhívtad a figyelmem.:) A fejléccel kapcsolatban a közeljövőben felvetem Leahnak az ötletet, hogy ha lesz egy kis ideje, akkor igazítson kicsit rajta.:)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Vivienn!
      Én is nagyon örülök és gratulálok!
      Ölel: Lili

      Törlés